Sistema d'avaluació:
A la rúbrica s'inclouen 5 criteris d'avaluació amb diferents valors de puntuació sobre la nota final (no es consideren igual d'importants). L'escala de valoració va d'1 a 4 punts per a cadascun dels criteris per tal de distingir entre diferents nivells de destresa: expert, avançat, aprenent i novell.A més de l'avaluació del professor, cada alumne s'hi haurà d'autoavaluar i també haurà d'avaluar a la resta de companys en cadascun dels criteris d'avaluació que té la rúbrica.
Per tant, cada alumne tindrà tres qualificacions. La qualificació resultant de la seua autoavaluació, la que s'obté com a mitjana de les avaluacions dels seus companys, és a dir, la coavaluació i la que ha realitzat el professor.
Com a qualificació final de l'alumne, serà la resultant de ponderar cadascuna de les anteriors qualificacions. La seua autoavaluació un pes del 10%, la mitjana de les avaluacions que els seus companys fan del seu aprenentatge (coavaluació) un pes del 20% i la valoració del professor amb el pes restant, és a dir, el 70%.
Bones pràctiques en la utilització i realització:
- La rúbrica es presentarà abans de realitzar l'activitat d'avaluació.
- A l'alumnat se li considera apte i amb experiència per a participar en la creació de les rúbriques cal que tinguen un nivell d'expertesa òptim.
- Hem seleccionat cinc categories a avaluar: l'atenció en classe, la planificació dels passos per a resoldre un problema, l'actitud cap als companys, la participació en grups de treball cooperatius i la comunicació de la solució òptima.
- A l'alumnat se li permetrà realitzar autoavaluacions (valorar-se ell mateix) i també coavaluacions (valorar a altres companys).
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.